תנ"ך - ומעיל
קטן
תעשה־לו
אמו
והעלתה
לו
מימים
׀
ימימה
בעלותה
את־אישה
לזבח
את־זבח
הימים:
יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
וּמְעִ֤יל
קָטֹן֙
תַּעֲשֶׂה־לּ֣וֹ
אִמּ֔וֹ
וְהַעַלְתָ֥ה
ל֖וֹ
מִיָּמִ֣ים
׀
יָמִ֑ימָה
בַּֽעֲלוֹתָהּ֙
אֶת־אִישָׁ֔הּ
לִזְבֹּ֖חַ
אֶת־זֶ֥בַח
הַיָּמִֽים:
(שמואל א פרק ב פסוק יט)
וּמְעִיל
קָטֹן
תַּעֲשֶׂה־לּוֹ
אִמּוֹ
וְהַעַלְתָה
לוֹ
מִיָּמִים
׀
יָמִימָה
בַּעֲלוֹתָהּ
אֶת־אִישָׁהּ
לִזְבֹּחַ
אֶת־זֶבַח
הַיָּמִים:
(שמואל א פרק ב פסוק יט)
ומעיל
קטן
תעשה־לו
אמו
והעלתה
לו
מימים
׀
ימימה
בעלותה
את־אישה
לזבח
את־זבח
הימים:
(שמואל א פרק ב פסוק יט)
ומעיל
קטן
תעשה־לו
אמו
והעלתה
לו
מימים
׀
ימימה
בעלותה
את־אישה
לזבח
את־זבח
הימים:
(שמואל א פרק ב פסוק יט)
וּמעִיל
זְעֵיר
תַּעֲבֵיד
לֵיהּ
אִמֵיהּ
וּמַסְקָא
לֵיהּ
מִזְמָן
מוֹעֵד
לְמוֹעֵד
בְּמִסְקַהּ
עִם
בַּעלַהּ
לְדַבָּחָא
יָת
דֵּיבַח
מוֹעֲדָא
:
מימים
ימימה
-
ה':
ראה
ש"א
א
,
ג.
בעלותה
-
ג'
(בלישנא):
ש"א
א
,
ז;
ב
,
יט;
הו'
ב
,
יז.
(מימים
ימימה)
-
ה';
בעלותה
-
ג'.
ומעיל
קטן
תעשה
לו
אמו
-
משנה
לשנה.
ומעיל
קטן
עשתה
לו
-
המעיל
שהיה
עוטהו
במועד
לכבוד
היום.
ובאמרו
קטן
-
כלומר:
כמדתו.
והוצרך
לומר
זה
,
כי
לא
היה
מנהגם
לעטות
מעיל
אלא
הגדולים
,
אבל
הקטנים
לא;
והיא
מרוב
אהבתה
אותו
,
וכי
היה
משרת
את
פני
יי'
,
עשתה
לו
מעיל.
ולא
היתה
מניחתו
אצלו
,
כדי
שלא
יעטה
אותו
בימות
החול
אלא
ממועד
למועד
לכבוד
היום
,
והוא
היה
נער
,
ולא
היה
נשמר
מלעטותו
,
לפיכך
היתה
מעלה
אותו
לו
במועד
ומחזירה
אותו
עד
מועד
אחר.
תעשה
-
כמו:
עשתה
,
ורבים
כמוהו.
או
אמר:
תעשה
,
כי
לא
עשתה
לו
מעיל
אחד
לבד
,
אלא
כמו
שהיה
הולך
וגדל
כן
תעשה
לו
מעיל
כמדתו.
והעלתה
-
נפתחו
הה"א
והעי"ן
להקל
על
קריאתם;
וקריאת
המלה
מלרע
,
כי
הטעם
בתי"ו.
והיתה
עושה
לו
אמו
מעיל
קטן
שנה
בשנה
,
ועליו
היה
חגור
אפוד
בד.
ושנה
בשנה
היה
מברך
עלי
את
אלקנה
ואת
אשתו
,
שישים
לו
זרע
מן
האשה
,
תחת
השאלה
אשר
שאל
ליי'
כל
אחד
מהם
,
והלכו
אחר
זה
למקום
אלקנה.
וידמה
שזאת
הברכה
היתה
שנה
בשנה
מפני
ראות
עלי
טוב
תכונת
הנער
,
והיה
גדל
וטוב
גם
עם
אלהים
וגם
עם
אנשים
,
כמו
שזכר
אחר
זה
(להלן
,
כו).