תנ"ך - ה'
מוריש
ומעשיר
משפיל
אף־מרומם:
יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
יְהוָ֖ה
מוֹרִ֣ישׁ
וּמַעֲשִׁ֑יר
מַשְׁפִּ֖יל
אַף־מְרוֹמֵֽם:
(שמואל א פרק ב פסוק ז)
יְהוָה
מוֹרִישׁ
וּמַעֲשִׁיר
מַשְׁפִּיל
אַף־מְרוֹמֵם:
(שמואל א פרק ב פסוק ז)
ה'
מוריש
ומעשיר
משפיל
אף־מרומם:
(שמואל א פרק ב פסוק ז)
יהוה
מוריש
ומעשיר
משפיל
אף־מרומם:
(שמואל א פרק ב פסוק ז)
יְיָ
מְמַסכֵּין
וּמעַתַּר
מַשׁפִּיל
אַף
מָרִים
:
משפיל
-
ג'
,
ב'
מלא
וחד
חסר:
ש"א
ב
,
ז;
תה'
קמז
,
ו;
דנ'
ה
,
יט.
מרומם
-
ב':
הערה
לא
ברורה.
מצוי
רק
כאן.
משפיל
ג'
ב'
מל'
וחד
חס'
אף
מרומם
משפיל
רשעים
ודי
הוא
צבא
הוא
משפל
.
יי'
מוריש
ומעשיר
משפיל
אף
מרומם
-
כמוני
היום
,
שהושפלתי
מתחלה
,
ועכשיו
רמה
קרני.
אף
מרומם
-
הרבוי
לפי
שהעלייה
יותר
כח
וגבורה
מהירידה.
יי'
מוריש
-
השם
יתברך
הוא
מוריש
האדם
ואחר
כך
הוא
מעשיר
אותו
כשירצה
,
ומשפיל
אותו
ואחר
כך
מרומם
אותו
כשירצה;
ולזה
אין
ראוי
שיתגאה
העשיר
והרם
על
עשרו
ורוממותו
,
ולא
שידאג
מאד
העני
והשפל
על
עניו
ועל
שפלותו.
יי'
מוריש
ומעשיר
-
אין
מוריש
מלשון
'רש'
,
שאילו
כן
,
היה
לו
לומר:
יי'
מֵריש
,
אלא
מוריש
האדם
מירושתו;
כמו
"שרש"
(יש'
מ
,
כד)
-
"תשרש"
(איוב
לא
,
יב).