תנ"ך - וידע
כל־ישראל
מדן
ועד־באר
שבע
כי
נאמן
שמואל
לנביא
לה':
ס
יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
וַיֵּ֙דַע֙
כָּל־יִשְׂרָאֵ֔ל
מִדָּ֖ן
וְעַד־בְּאֵ֣ר
שָׁ֑בַע
כִּ֚י
נֶאֱמָ֣ן
שְׁמוּאֵ֔ל
לְנָבִ֖יא
לַיהוָֽה:
ס
(שמואל א פרק ג פסוק כ)
וַיֵּדַע
כָּל־יִשְׂרָאֵל
מִדָּן
וְעַד־בְּאֵר
שָׁבַע
כִּי
נֶאֱמָן
שְׁמוּאֵל
לְנָבִיא
לַיהוָה:
ס
(שמואל א פרק ג פסוק כ)
וידע
כל־ישראל
מדן
ועד־באר
שבע
כי
נאמן
שמואל
לנביא
לה':
ס
(שמואל א פרק ג פסוק כ)
וידע
כל־ישראל
מדן
ועד־באר
שבע
כי
נאמן
שמואל
לנביא
ליהוה:
ס
(שמואל א פרק ג פסוק כ)
וִידַע
כָּל
יִשׂרָאֵל
מִדָּן
וְעַד
בְּאֵר
שָׁבַע
אֲרֵי
מְהֵימָן
שְׁמוּאֵל
בְּפִתגָמֵי
נְבוּאֲתָא
דַייָ
:
לנביא
-
ב'
(רפין):
ש"א
ג
,
כ;
מ"א
יט
,
טז.
לנביא
ב'
רפ'
וידע
כל
ישראל
תמשח
לנביא
.
ולא
הפיל
מכל
דבריו
-
מאותן
דברים
שדיבר
על
בית
עלי
,
כמו
שכתוב
למעלה
"ביום
ההוא
אקים
אל
עלי
את
אשר
דברתי"
(לעיל
,
יב);
וכיון
שנתקיימו
דבריו
,
מיד
וידע
כל
ישראל
מדן
ועד
באר
שבע
כי
נאמן
שמואל
לנביא.
ולא
הפיל
מכל
דבריו
ארצה
-
כל
מה
שהיה
אומר
היה
בא
,
והקדוש
ברוך
הוא
מקיים
על
ידו
אפילו
הדברים
שהיה
אומר
שלא
ברוח
נבואה
,
ובזה
ידעו
ישראל
כי
נאמן
שמואל
לנביא
ליי'.
ויונתן
תרגם:
"ולא
בטיל
מכל
פיתגמוהי
חד".
כי
נאמן
שמואל
לנביא
ליי'
-
למדנו
מזה
,
שמי
שלא
יפיל
"מכל
דבריו
ארצה"
(לעיל
,
יט)
,
לא
יצטרך
לנתינת
אות
או
מופת
אחר
שהוא
נביא
,
לפי
שזה
דבר
מיוחד
בנבואה
,
ולא
יקרה
כן
בשאר
ההודעות
,
כמו
החלום
והקסם
והוברי
שמים;
כי
הם
אם
יאמרו
אמת
לפעמים
,
הנה
יכזבו
פעמים
רבות
,
ואין
הענין
כן
בנבואה
,
כי
כל
דבריה
אמת.
וכבר
יתבאר
באיזה
סוג
מהדברים
יצדק
זה
בנבואה
ובאיזה
מהם
לא
יצדק;
כי
ידמה
שמה
שתגיד
הנבואה
בקצת
הטובות
והרעות
האנושיות
יקרה
שלא
יתקיים
,
כשנעתקו
האנשים
שבא
להם
הייעוד
מהטוב
אשר
בא
להם
בעבור
הייעוד
הטוב
,
או
מהרע
אשר
בא
להם
בעבור
הייעוד
הרע.