תנ"ך - ידך
לא־אסרות
ורגליך
לא־לנחשתים
הגשו
כנפול
לפני
בני־עולה
נפלת
ויספו
כל־העם
לבכות
עליו:
יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
יָדֶ֣ךָ
לֹא־אֲסֻר֗וֹת
וְרַגְלֶ֙יךָ֙
לֹא־לִנְחֻשְׁתַּ֣יִם
הֻגַּ֔שׁוּ
כִּנְפ֛וֹל
לִפְנֵ֥י
בְנֵֽי־עַוְלָ֖ה
נָפָ֑לְתָּ
וַיֹּסִ֥פוּ
כָל־הָעָ֖ם
לִבְכּ֥וֹת
עָלָֽיו:
(שמואל ב פרק ג פסוק לד)
יָדֶךָ
לֹא־אֲסֻרוֹת
וְרַגְלֶיךָ
לֹא־לִנְחֻשְׁתַּיִם
הֻגַּשׁוּ
כִּנְפוֹל
לִפְנֵי
בְנֵי־עַוְלָה
נָפָלְתָּ
וַיֹּסִפוּ
כָל־הָעָם
לִבְכּוֹת
עָלָיו:
(שמואל ב פרק ג פסוק לד)
ידך
לא־אסרות
ורגליך
לא־לנחשתים
הגשו
כנפול
לפני
בני־עולה
נפלת
ויספו
כל־העם
לבכות
עליו:
(שמואל ב פרק ג פסוק לד)
ידך
לא־אסרות
ורגליך
לא־לנחשתים
הגשו
כנפול
לפני
בני־עולה
נפלת
ויספו
כל־העם
לבכות
עליו:
(שמואל ב פרק ג פסוק לד)
יְדָך
לָא
אֲסִרָן
וְרַגלָך
לָא
לְזִקִין
דִּנחָשׁ
אִתקָרַבָא
כְּמִפַּל
קֳדָם
גֻּברִין
רַשִׁיעִין
נְפַלתָּא
וְאוֹסִיפוּ
כָל
עַמָא
לְמִבכֵּי
עֲלוֹהִי
:
כנפול
-
ב'
מלא
בלישנא:
ש"ב
ג
,
לד;
אס'
ו
,
יג.
כנפול
-
ב'
,
חד
חסר
וחד
מלא:
ש"ב
ג
,
לד;
יז
,
ט.
כנפול
ב'
מל'
בלשנ'
לפני
בני
עולה
כי
נפול
תפול
לפניו
.
אסרות
-
ל';
לנחשתים
-
ל';
הגשו
-
ל';
כנפול
-
ב'
מל'.
ידיך
לא
אסורות
היו
,
ואיך
נפל
גיבור
כמותך
לפני
בני
עוולה.
ידיך
לא
אסורות
ורגליך
לא
לנחשתים
הגשו
-
"לזיקין
דינחוש"
(ת"י).
כנפול
לפני
בני
עולה
נפלת
-
כנפול
-
עומד
בזקף
,
ושם
סיום
המילה
,
וזה
פתרונו:
כנפול
אותו
האיש
שידיו
אסורות
ורגליו
הוגשו
לנחשתים
,
כך
נפלת
לפני
בני
עולה
-
אילו
יואב
ואבישי
שהרגוהו.
ידיך
לא
אסורות
-
היאך
לא
הכיתו
אתה
גם
כן?
ורגליך
גם
כן
לא
לנחושתים
הוגשו
,
איך
לא
ברחת
מפניהם?
כנפול
לפני
בני
עולה
-
כנפול
נבל
כן
נפלת
לפני
בני
עולה;
ואע"פ
שלא
זכר
'נבל'
אלא
כנפול
,
זה
רצה
לומר
,
וכיון
שזכר
'נבל'
למעלה
סמך
על
המבין;
וכן
מנהג
הלשון
בהרבה
מקומות.
והנה
בכה
דוד
בכי
גדול
וקונן
אל
אבנר
,
ולא
טעם
לחם
כל
היום
ההוא
,
לשתי
סבות:
האחת
-
לפי
שהיה
קשה
בעיניו
מאד
הריגת
אבנר
שהיה
שר
וגדול
בישראל
,
עם
היותו
בברית
עמו;
והסבה
השנית
-
כדי
שיכירו
ישראל
כי
לא
היתה
מהמלך
להמית
את
אבנר
,
כי
היה
זה
ממה
שירחיקם
מאד
להמליכו
עליהם
,
רוצה
לומר:
בראותם
כי
המית
שר
וגדול
כמוהו.
כנפול
לפני
בני
עולה
נפלת
-
כלומר:
שבעול
המיתו
אותך.